כתיבת קורות חיים

מסמך קורות החיים הוא הרושם הראשוני שלך על מעסיקים. לכן חשוב לדעת לייצר מסמך איכותי שיגרום לבכירי החברה להעסיק אותך. 

רוצים לדעת איך כותבים קורות חיים? במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל המידע שתצטרכו על מנת לייצר קורות חיים ברמה הגבוהה ביותר.

כתיבת קורות חיים מורכבים בדרך כלל מ-7 חלקים מרכזיים:

  1. פרטים אישיים
  2. תמצית (לא חובה)
  3. ניסיון תעסוקתי
  4. השכלה
  5. שירות צבאי
  6. שליטה בשפות
  7. יישומי מחשב/ רכב/ממליצים

פרטים אישיים – כוללים:

  • שם מלא
  • מקום מגורים (אם ביישוב לא מוכר ניתן לרשום בסוגריים ליד איזה יישוב מוכר הוא נמצא)
  • מספרי טלפונים וכתובת מייל זמינים

תמצית

ניתן להוסיף תמצית שמטרתה לספר למעסיק מי אתם ומדוע אתם מתאימם למשרה. 

בדרך כלל חלק זה יכלול בין 3 ל-4 שורות וייסכם את הניסיון שלכם ביחס לדרישות המשרה.

ניסיון תעסוקתי

את הניסיון התעסוקתי כותבים בצורה כרונולוגית הפוכה, מהתפקיד הנוכחי ואחורה. כותבים את שם התפקיד ודרישותיו, החברה שבה עבדתם, ושנים בהם עבדת בה. אם עבדת בחברה מוכרת מומלץ לציין זאת. אם לא- רשום כמה מילים על פעילות החברה.

השכלה

גם את קטגוריית ההשכלה כותבים בסדר כרונולוגי הפוך. 

יש לציין שנים ולפרט את התואר, תעודה ושם המוסד. אם סיימת בהצטיינות מומלץ לציין זאת. אם אין תארים אקדמאיים רשמו בגרות, שם בית הספר ומגמות. אם אין בגרות ניתן לציין 12 שנות לימוד (או פחות). אם קיים תואר אין צורך לציין הישגים מהתיכון.

שירות צבאי

אם לא שירתם שירות צבאי, ניתן להשמיט חלק זה. אם עשיתם שירות לאומי, כאן זה המקום לציין זאת.

אם שירתם בצבא, ציינו את השנים, סוג השירות ובאיזה יחידה. 

אם הינך מגיש מועמדות לעבודה ראשונה לאחר הצבא, ניתן להעביר חלק זה לתחילת המסמך. בנוסף, רצוי לציין מה התפקיד הצבאי דרש ואילו תכונות הבאת על מנת לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר. אם שירת בקבע, מומלץ לציין זאת.

חשוב לדעת! במידה ולא עשית שירות צבאי, על המעסיק חל איסור אפליה על רקע זה.

כישורים, שפות והמלצות

בחלק זה ציינו שליטה בשפות- ברמת קריאה/ דיבור/ כתיבה, בנוסף לשפת אם. אם יש שפות שהשליטה בהן היא בינונית ניתן לציין זאת רק אם יש רלוונטיות למשרה.

ברוב העבודות כיום יש צורך בידע קודם בתוכנות אופיס (word , excel) ולכן לחשוב לציין אם יש ניסיון בהן.

במידה ויש ממליצים מעבודות קודמות, ניתן להוסיף בחלק זה שהמלצות יינתנו על פי דרישה.

חשוב לזכור! מסמך קורות החיים אינו קבוע ומשתנה על פי רלוונטיות ודרישות העבודה. תוכלו לשנות את מיקום הקטגוריות לפי החשיבות על מנת שהקורא ישים לב קודם כל לפרטים שמשרתים אותו. למשל, אם במשרה מסוימת יש צורך ברישיון/ רכב ניתן להוסיף חלק זה בראשית המסמך.

כתיבת קורות חיים – דגשים:   

  • מסמך קורות החיים אינו אמור להיות ארוך- אורכו צריך להיות עמוד אחד.
  • כתיבה בגוף ראשון יוצרת רושם פחות טוב, ולכן עדיף להשתמש בשמות פעולה (התפקיד כלל נהיגה למרחקים ארוכים, חישוב תקציב, ניהול צוות עובדים…)
  • שימוש במילים הרלוונטיות לעבודה
  • הדגשת היתרונות שלכם
  • מומלץ להשתמש בפונט ARIAL  בגודל 11 בצבע שחור. רווח בין השורות צריך לעמוד על 1.25 או 1.5.
  • הקפידו על הגהת המסמך- מסמך שכתוב בצורה לא נכונה עלול לגרור לרושם לא חיובי…

בהצלחה!